Główny księgowy resortu w Departamencie Budżetu i Inwestycji

Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

- praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera pow. 4 godzin dziennie

- praca pod presją czasu,

- kontakt z klientem zewnętrznym,

- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,

- zagrożenie korupcją

- budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych.

  • Nadzoruje i kontroluje prowadzenie ewidencji księgowej dysponenta części 37 Sprawiedliwość oraz dysponenta części 15/01 Ministerstwo Sprawiedliwości.
  • Nadzoruje i kontroluje wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi związanymi z realizacją harmonogramu wydatków, o którym mowa w art. 147 ustawy o finansach publicznych oraz planów finansowych podległych dysponentów – będących wykonaniem decyzji Ministra Sprawiedliwości jako dysponenta części 15 i 37 budżetu państwa.
  • Dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
  • Kieruje i nadzoruje sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej dysponenta części budżetu państwa 37 i 15/01 oraz sprawozdawczości budżetowej i finansowej jednostek organizacyjnych, podległych Ministrowi Sprawiedliwości lub przez niego nadzorowanych oraz sporządzanie sprawozdawczości łącznej właściwych części budżetowych.
  • Nadzoruje i kontroluje realizację dochodów i bieżące wykonanie budżetu w częściach podległych Ministrowi Sprawiedliwości oraz zapewnienie płynności finansowej jednostek organizacyjnych resortu.
  • Kieruje i nadzoruje opracowywanie projektów i planów finansowych właściwych części budżetowych oraz opracowywanie projektu planu finansowego Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej - Funduszu Sprawiedliwości w oparciu o materiały przekazywanie przez komórki organizacyjne Ministerstwa Sprawiedliwości oraz jednostki podległe i nadzorowane.
  • Nadzoruje i kontroluje dostępność środków finansowych na realizację zadań planowanych centralnie przez Departament Informatyzacji i Rejestrów Sądowych oraz Biuro Cyberbezpieczeństwa w części 15/01.
  • Nadzoruje i przygotowuje odpowiedzi na zapytania Najwyższej Izby Kontroli, opracowuje projekty stanowisk w sprawach z zakresu finansów publicznych i gospodarki finansowej jednostek.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe (1) ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i co najmniej 3-letnia praktyka w księgowości lub (2) ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i co najmniej 6-letnia praktyka w księgowości, lub (3) wpis do rejestru biegłych rewidentów, lub (4) certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych – wydane na podstawie odrębnych przepisów
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
  • Znajomość przepisów dotyczących rachunkowości, finansów publicznych, odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, zamówień publicznych
  • Umiejętność posługiwania się komputerem i pracy w środowisku MS Office
  • Zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany, radzenie sobie z presją, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, planowanie i myślenie strategiczne, zarządzanie personelem
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: brak
  • doświadczenia zawodowego
  • Doświadczenie zawodowe: 2 lata doświadczenia w działach księgowości na stanowiskach finansowych jednostek sektora finansów publicznych oraz 1 rok w kierowaniu zespołem
  • Znajomość przepisów dotyczących funkcjonowania jednostek sądownictwa powszechnego oraz nadzorowanych lub podległych Ministrowi Sprawiedliwości
  • Wiedza z zakresu nowoczesnych narzędzi zarządzania finansami w sektorze publicznym

Oferujemy

Pracownikom oferujemy:

- dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,

- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),

- możliwość udziału w szkoleniach,

- możliwość częściowej refundacji kosztów nauki języków obcych i studiów podyplomowych,

- pakiet socjalny (możliwość ubiegania się o dofinansowanie wypoczynku dla pracownika i refundacji wypoczynku jego dzieci, pożyczki mieszkaniowe, możliwość zakupu karty sportowej, możliwość refundacji kosztów żłobka/przedszkola/klubiku dziecięcego, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach),

- możliwość wykupienia pakietu opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny, a także ubezpieczenia na życie,

- możliwość korzystania z Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,

- możliwość dofinansowania zakupu okularów korekcyjnych,

- maksymalna wysokość wpłaty pracodawcy do Pracowniczych Planów Kapitałowych – 4%

- pokój do pracy dla rodzica z dzieckiem,

- parking dla rowerów,

- elastyczny czas pracy.

Dodana
Wygasa (za 3 dni)

Polecani pracodawcy