Główny specjalista w Wydziale do Spraw Deinstytucjonalizacji Pomocy Społecznej w Departamencie Pomoc

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Praca zdalna

Zakres obowiązków

  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).

  • Opracowuje projekty wyjaśnień i dokonuje interpretacji przepisów prawnych z zakresu problematyki usług w pomocy społecznej zainteresowanym podmiotom, w szczególności usług świadczonych w mieszkaniach treningowych i wspomaganych oraz w domach pomocy społecznej.
  • Monitoruje i dokonuje analizy konieczności wprowadzania nowych rozwiązań w zakresie usług w pomocy społecznej, w szczególności świadczonych w mieszkaniach treningowych i wspomaganych oraz w domach pomocy społecznej.
  • Przygotowuje propozycje nowych aktów prawnych oraz propozycje nowych przepisów prawa w ramach istniejących aktów prawnych w obszarze pomocy społecznej, w szczególności dotyczących doskonalenia usług świadczonych w mieszkaniach treningowych i wspomaganych oraz opiniuje pod względem merytorycznym projekty aktów prawnych lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem, a dotyczących tematyki wydziału.
  • Zbiera zapotrzebowania z wydziałów polityki społecznej urzędów wojewódzkich na środki rezerw celowych na pomoc społeczną w zakresie mieszkań treningowych i wspomaganych, a także w ramach programów rządowych oraz przygotowuje na tej podstawie propozycji podziału środków.
  • Dokonuje analizy problemów sygnalizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego, samorządy zawodowe oraz organizacje pozarządowe działające w obszarze pomocy społecznej, związanych z wdrażaniem nowych lub stosowaniem obowiązujących przepisów.
  • Rozpatruje wnioski o włączenie kwalifikacji rynkowej i uregulowanej z zakresu usług w pomocy społecznej do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, nadaje uprawnienia do certyfikowania, sprawuje nadzór nad funkcjonowaniem kwalifikacji, jej certyfikowaniem i zapewnieniem jakości kwalifikacji – w zakresie merytorycznym wydziału.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe magisterskie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w obszarze pomocy społecznej
  • ­znajomość ustawy o pomocy społecznej oraz przepisów wykonawczych
  • ­znajomość ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego
  • znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
  • umiejętność analizy i syntezy informacji
  • rzetelność
  • komunikatywność
  • umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • umiejętność współpracy
  • umiejętność obsługi komputera (MS Office)
  • ­w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • doświadczenia zawodowego

Oferujemy

  • Dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka).
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy.
  • Możliwość rozpoczynania i kończenia pracy w przedziale czasowym zamiast stałych godzin pracy, rozpoczęcie pracy między 7.00 a 9.30.
  • Możliwość wykonywania pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna).
  • Po uzgodnieniu z przełożonym możliwość skrócenia czasu pracy połączona z obowiązkiem „odpracowania” czasu wolnego.
  • Bardzo dobra lokalizacja – centrum Warszawy.
  • Bufet pracowniczy.
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu.
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników (z ZFŚS).
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników (z ZFŚS).
  • Dofinansowanie karty sportowej lub dofinasowanie związane z aktywnością sportowo-rekreacyjną/kulturalno-oświatową.
  • Wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej.
  • Możliwość skorzystania z dodatkowego ubezpieczenia grupowego i medycznego.
Dodana
Wygasa (za 5 dni)

Polecani pracodawcy