Główny specjalista w Wydziale do Spraw Deinstytucjonalizacji Pomocy Społecznej w Departamencie Pomoc
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
-
Warszawa, mazowieckie
Urzędnik
Umowa o pracę
Praca zdalna
Zakres obowiązków
-
Praca administracyjno-biurowa.
-
Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
-
Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
-
Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).
-
Opracowuje projekty wyjaśnień i dokonuje interpretacji przepisów prawnych z zakresu problematyki usług w pomocy społecznej zainteresowanym podmiotom, w szczególności usług świadczonych w mieszkaniach treningowych i wspomaganych oraz w domach pomocy społecznej.
-
Monitoruje i dokonuje analizy konieczności wprowadzania nowych rozwiązań w zakresie usług w pomocy społecznej, w szczególności świadczonych w mieszkaniach treningowych i wspomaganych oraz w domach pomocy społecznej.
-
Przygotowuje propozycje nowych aktów prawnych oraz propozycje nowych przepisów prawa w ramach istniejących aktów prawnych w obszarze pomocy społecznej, w szczególności dotyczących doskonalenia usług świadczonych w mieszkaniach treningowych i wspomaganych oraz opiniuje pod względem merytorycznym projekty aktów prawnych lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem, a dotyczących tematyki wydziału.
-
Zbiera zapotrzebowania z wydziałów polityki społecznej urzędów wojewódzkich na środki rezerw celowych na pomoc społeczną w zakresie mieszkań treningowych i wspomaganych, a także w ramach programów rządowych oraz przygotowuje na tej podstawie propozycji podziału środków.
-
Dokonuje analizy problemów sygnalizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego, samorządy zawodowe oraz organizacje pozarządowe działające w obszarze pomocy społecznej, związanych z wdrażaniem nowych lub stosowaniem obowiązujących przepisów.
-
Rozpatruje wnioski o włączenie kwalifikacji rynkowej i uregulowanej z zakresu usług w pomocy społecznej do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, nadaje uprawnienia do certyfikowania, sprawuje nadzór nad funkcjonowaniem kwalifikacji, jej certyfikowaniem i zapewnieniem jakości kwalifikacji – w zakresie merytorycznym wydziału.
Wymagania
-
wykształcenie: wyższe magisterskie
-
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w obszarze pomocy społecznej
-
znajomość ustawy o pomocy społecznej oraz przepisów wykonawczych
-
znajomość ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego
-
znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
-
umiejętność analizy i syntezy informacji
-
rzetelność
-
komunikatywność
-
umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
-
umiejętność współpracy
-
umiejętność obsługi komputera (MS Office)
-
w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
-
Posiadanie obywatelstwa polskiego
-
Korzystanie z pełni praw publicznych
-
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
-
-
doświadczenia zawodowego
Oferujemy
-
Dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka).
-
Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy.
-
Możliwość rozpoczynania i kończenia pracy w przedziale czasowym zamiast stałych godzin pracy, rozpoczęcie pracy między 7.00 a 9.30.
-
Możliwość wykonywania pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna).
-
Po uzgodnieniu z przełożonym możliwość skrócenia czasu pracy połączona z obowiązkiem „odpracowania” czasu wolnego.
-
Bardzo dobra lokalizacja – centrum Warszawy.
-
Bufet pracowniczy.
-
Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu.
-
Dofinansowanie do wypoczynku pracowników (z ZFŚS).
-
Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników (z ZFŚS).
-
Dofinansowanie karty sportowej lub dofinasowanie związane z aktywnością sportowo-rekreacyjną/kulturalno-oświatową.
-
Wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej.
-
Możliwość skorzystania z dodatkowego ubezpieczenia grupowego i medycznego.
Dodana
Wygasa
(za 5 dni)
Praca alert - powiadomienia
Urzędnik, Warszawa
Podobne oferty pracy
Przenieśliśmy Cię na zewnętrzny formularz, z którego korzysta pracodawca do zbierania CV kandydatów.
Oferty pracy, które mogą Cię zainteresować:
-
Pracownik archiwum | od zaraz | Warszawa Mokotów |
Gi Group S.A. Profil pracodawcy- 35-35 zł brutto / godz.
- Warszawa
- umowa zlecenie
- rekrutacja zdalna
- praca od zaraz
- bez doświadczenia
Aplikuj szybkoPolecanaDodana
Polecani pracodawcy
Praca w sąsiednich miejscowościach
-
Praca Blizne Łaszczyńskiego
-
Praca Blizne Jasińskiego
-
Praca Lubiczów
-
Praca Opacz-Kolonia
-
Praca Ząbki
-
Praca Mory
-
Praca Raszyn
-
Praca Macierzysz
-
Praca Jaworowa
-
Praca Latchorzew
-
Praca Michałowice-Wieś
-
Praca Babice Nowe
-
Praca Jawczyce
-
Praca Klaudyn
-
Praca Kwirynów
-
Praca Mościska
-
Praca Falenty Nowe
-
Praca Bronisze
-
Praca Reguły
-
Praca Falenty