Główny specjalista ds. obsługi płacowej

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Praca zdalna

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • praca administracyjno-biurowa

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

  • użytkowanie sprzętu biurowego
  • praca siedząca przed komputerem z monitorem ekranowym
  • budynek Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie dostosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez zapewnienie odpowiedniej szerokości ciągów komunikacyjnych, odpowiedniej szerokości drzwi, braku progów na ciągach komunikacyjnych i do pomieszczeń biurowych, wyłożenie na ciągach komunikacyjnych wykładziny antypoślizgowej, dostosowanie toalet, platformy przyschodowe zamontowane są przy schodach wewnętrznych prowadzących z holu głównego na korytarze parteru
  • budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo, ze względu na korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami
  • nalicza wynagrodzenia pracowników oraz zasiłki z ubezpieczenia społecznego, oblicza zaliczki z tytułu podatku od osób fizycznych, nalicza składki na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne oraz fundusz Pracy, Pracowniczych Planów Kapitałowych, sporządza przelewy na osobiste rachunki bankowe pracowników w celu dokonania wypłat wynagrodzeń pracowników oraz uregulowania należności wynikających z w/w naliczeń, w tym osób finansowanych ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 oraz Programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021-2027;
  • ewidencjonuje naliczone składki na ubezpieczenie społeczne oraz zasiłki przekazywane na indywidualne konta pracowników oraz zleceniobiorców w ZUS, sporządza raporty DRA oraz dokumentację ubezpieczeniową w celu potwierdzenia wysokości opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne do celow emerytalnych, rentowych oraz zdrowotnych, w tym osób finansowanych ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 oraz Programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa i na lata 2021-2027;
  • nalicza należności wobec pracowników, członków ich rodzin oraz byłych pracowników Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi z tytułu świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  • nalicza należności z tytułu składek wpłat na rzecz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, sporządza miesięczne i roczne deklaracje oraz przelewy;
  • sporządza sprawozdania statystyczne z zakresu wynagrodzeń osobowych i bezosobowych oraz sprawozdanie służby cywilnej;
  • opiniuje akty prawne przekazane do Wydziału w ramach prac legislacyjnych;
  • sporządza i udostępnia pracownikom oraz zleceniobiorcom imienne informacje o wysokości składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i Fundusz Pracy przekazanych na ich indywidualne konta w ZUS oraz podleganiu ubezpieczeniu społecznemu;
  • sporządza listy korygujące po otrzymaniu skorygowanej lub uzupełnionej dokumentacj źródłowej naliczonych wynagrodzeń i zasiłków, składek na ubezpieczenie społeczne, podatek dochodowy ze względu na poszczególne składniki oraz źródło finansowania.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
  • 3 lata stażu pracy w obszarze wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych
  • Znajomość prawa pracy
  • Znajomość zasad wynikających z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
  • Znajomość systemu ubezpieczeń społecznych
  • Znajomość zagadnień związanych z rozliczaniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej
  • Znajomość ustawy o pracowniczych planach kapitałowych
  • Znajomość zasad finansowo-księgowych
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • doświadczenia zawodowego
  • Wykształcenie wyższe: ekonomiczne lub ekonomiczno-rolnicze lub pokrewne
  • 2 lata stażu pracy w administracji publicznej w zakresie rozliczania środków budżetowych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
  • Przeszkolenie z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych
  • Przeszkolenie z zakresu systemu ubezpieczeń społecznych
  • Umiejętność obsługi programu MS Excel
  • Umiejętność obsługi programu dedykowanego kadrowo-płacowego
  • Znajomość zasad działania administracji państwowej

Oferujemy

Wynagrodzenie i rozwój zawodowy: dodatek za wysługę lat pracy (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy, "trzynaste" wynagrodzenie, możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej, możliwość korzystania z niskooprocentowanej pożyczki, wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej, dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych, możliwość doskonalenia zawodowego poprzez udział w szkoleniach i innych formach rozwoju oraz możliwość refundacji kosztów języka obcego, studiów podyplomowych, adaptacja pracownika przygotowująca do codziennej pracy

Elastyczne formy zatrudnienia i świadczenia pracy: dobra lokalizacja, ruchomy czas pracy, indywidualny rozkład czasu pracy, możliwość wykonywania pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna uzgodniona z pracodawcą, praca zdalna okazjonalna), możliwość wyjścia z pracy w celu załatwienia ważnej sprawy, stołówka pracownicza, miła atmosfera w pracy, dbałość o zachowanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym, możliwość przyjścia do pracy z czworonogiem

Sport, rekreacja i zdrowie: platforma MyBenefit, dopłaty do biletów na imprezy kulturalno-oświatowe, raz w roku dofinansowanie do wypoczynku pracowników, dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników, karty sportowe, dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych, możliwość wykupienia grupowego ubezpieczenia na życie, stojaki na rowery na terenie urzędu (możliwość korzystania z szafek ubraniowych i natrysków w szatniach dla rowerzystów), Strefa Kreacji - komfortowe pomieszczenie do odpoczynku i kreatywnych spotkań oraz siłownia dla pracowników, możliwość zakupu produktów w ramach „Lokalnego rolnika” oraz „Pszczelego dworku”

Dodana
Wygasa (za 3 dni)

Polecani pracodawcy