Specjalista w Referacie ds. Wymagań Funkcjonalnych w Biurze Transformacji Cyfrowej (BTC 16/2025)

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Praca zdalna

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

1. krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,

2. zagrożenie korupcją,

3. częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.

W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.

  • Zbiera i opracowuje wymagania funkcjonalne dla rozwiązań i systemów cyfrowych we współpracy z komórkami organizacyjnymi i placówkami zagranicznymi, prowadzi dokumentację w tym zakresie.
  • Współtworzy i realizuje plan komunikacji wewnętrznej w obszarze transformacji cyfrowej i działań podejmowanych przez biuro.
  • Wdraża, integruje, rozwija, testuje systemy i narzędzia informatyczne, przy współpracy komórki właściwej w sprawach informatyki i telekomunikacji ministerstwa oraz zewnętrznych dostawców.
  • Współpracuje z pracownikami biura przy opracowaniu i koordynacji realizacji planu rozwoju kompetencji cyfrowych pracowników resortu.
  • Przygotowuje, współtworzy, opracowuje i opiniuje dokumenty, raporty, materiały informacyjne, procedury z zakresu kompetencji referatu.
  • Współpracuje z innymi pracownikami biura przy opracowywaniu propozycji działań w zakresie wprowadzania i doskonalenia narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie procesami i projektami z obszaru cyfryzacji.
  • Monitoruje rozwój nadzorowanego obszaru w ramach właściwości referatu w innych instytucjach oraz polskiej administracji państwowej, polskich a także partnerskich ministerstwach spraw zagranicznych.
  • Uczestniczy w obsłudze postępowań na udzielenie zamówienia publicznego poprzez opracowanie i weryfikację dokumentacji niezbędnej do realizacji zamówień publicznych w zakresie kompetencji stanowiska. Definiuje wymagania, opracowuje analizy oraz uczestniczy w pracach komisji przetargowej.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe magisterskie lub równorzędne
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze analizy biznesowej lub wymagań funkcjonalnych, lub inżynierii wymagań, lub na podobnym stanowisku.
  • Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Znajomość: ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy Prawo zamówień publicznych, znajomość zasad projektowania, tworzenia i wdrażania systemów informatycznych, znajomość narzędzi z zakresu zarządzania wymaganiami, znajomość narzędzi z zakresu zarządzania wiedzą i informacją.
  • Umiejętność: współpracy, negocjowania, zorientowanie na osiąganie celów, analitycznego myślenia, myślenia systemowego, samodzielności i inicjatywy.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: wyższe magisterskie lub studia podyplomowe na jednym z kierunków: zarządzanie, administracja, komunikacja wewnętrzna, komunikacja społeczna, stosunki międzynarodowe, politologia, dziennikarstwo, informatyka, zarządzanie informacją.
  • co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze: wdrażanie systemów informatycznych lub prowadzenie projektów interdyscyplinarnych.
  • Przeszkolenie z analizy biznesowej lub z inżynierii wymagań, lub z zarządzania wymaganiami funkcjonalnymi systemów informatycznych, lub z projektowania systemów informatycznych i informacyjnych lub z obsługi systemu zarządzania wiedzą i informacją (np. SharePoint).
  • Znajomość innego języka obcego na poziomie B2.
  • Znajomość technik i dobrych praktyk w zakresie komunikacji wewnętrznej, znajomość rozwiązań informatycznych z zakresu zarządzania informacją, znajomość oprogramowania do zarządzania projektami
  • Wiedza z zakresu komunikacji społecznej.

Oferujemy

  • Ruchomy czas pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Stołówka pracownicza
  • Karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
  • Miejsce do odświeżenia się
  • Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Możliwość przyjścia do pracy z dzieckiem
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
  • Dopłaty do żłobka, przedszkola i klubu dziecięcego oraz opieki sprawowanej przez opiekuna dziennego
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
Dodana
Wygasa (za 12 dni)

Polecani pracodawcy