Starszy specjalista ds. kontroli

Ministerstwo Finansów w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • praca administracyjno-biurowa,
  • obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
  • krajowe wyjazdy służbowe związane z udziałem w kontrolach w jednostkach podległych ministrowi lub przez niego nadzorowanych
  • permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli
  • zagrożenie naciskami, które mogą powodować konflikt interesów bądź nieć wpływ na obiektywną ocenę sytuacji w danej kontroli

  • Sporządza programy kontroli, przeprowadza kontrole i postępowania wyjaśniające oraz dokumentuje wyniki przeprowadzonych działań
  • Opracowuje protokoły kontroli, projekty wystąpień pokontrolnych oraz informacje z kontroli
  • Monitoruje realizację zaleceń pokontrolnych oraz przeprowadza analizy prawidłowości i terminowości ich wykonania na podstawie informacji otrzymanych od kontrolowanych komórek/jednostek lub wynikających z ustaleń z przeprowadzonej kontroli sprawdzającej
  • Analizuje informacje zgromadzone w toku kontroli i postępowań
  • Współpracuje z Wydziałem do Spraw Kontroli i Koordynacji Przeciwdziałania Nieprawidłowościom w zakresie działań związanych z planowaniem kontroli wewnętrznej
  • Współpracuje z komórkami Biura Kontroli i Audytu Wewnętrznego w zakresie zadań związanych z kontrolą zarządczą w biurze
  • Przygotowuje w uzasadnionych przypadkach projekty zawiadomień np. o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych lub podejrzeniu popełnienia przestępstwa
  • Monitoruje zmiany w przepisach prawa krajowego i unijnego w celu oceny ich wpływu na procedury kontrolne i działalność jednostek podlegających kontroli

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze audytu lub kontroli lub administracji publicznej
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
  • Znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej oraz standardów kontroli
  • Znajomość przepisów z zakresu zamówień publicznych
  • Umiejętność analizowania i interpretacji przepisów prawa
  • Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
  • Umiejętność argumentowania
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • doświadczenia zawodowego
  • Wykształcenie: wyższe magisterskie uzupełnione o studia podyplomowe w zakresie kontroli wewnętrznej
  • Posiadanie ważnego poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych opatrzonych klauzulą „poufne”
  • Znajomość ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej
  • Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych
  • Znajomość rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO)

Oferujemy

  • Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę
  • Elastyczny czas pracy
  • Możliwość świadczenia pracy w modelu hybrydowym (połączenie pracy zdalnej z pracą stacjonarną w budynku Ministerstwa Finansów)
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka), nagrody uznaniowe za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych
  • Możliwość rozwoju poprzez pracę w zespole profesjonalistów i ekspertów z różnych dziedzin oraz udział w strategicznych projektach
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową
  • Kursy, szkolenia, dofinansowanie do wybranych form edukacji własnej
  • Możliwość zakupu: grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie, pakietów opieki medycznej, uprawnień do zniżek PKP
  • Pakiet socjalny: dofinansowanie do sportu i kultury, wypoczynku, karty fitness
  • Przyjazne środowisko pracy: kiosk pracowniczy, pokój dla rodzica z dzieckiem, biblioteka, poczta, bankomat, klimatyzowane pomieszczenia
  • Doskonałą lokalizację urzędu w historycznym budynku w centrum Warszawy – szybki i łatwy dojazd
  • Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności
Dodana
Wygasa (za 7 dni)

Polecani pracodawcy