Audytor wewnętrzny ds. audytu

Ministerstwo Finansów w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • praca administracyjno-biurowa;
  • obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie;
  • krajowe wyjazdy służbowe polegające na prowadzeniu czynności audytowych w jednostkach resortu finansów na potrzeby realizacji zadań audytowych;
  • permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach;
  • zagrożenie naciskami, które mogą powodować konflikt interesów, bądź mieć wpływ na obiektywną ocenę sytuacji w danym zadaniu, naciski związane z ograniczeniem, zmianą lub narzuceniem obszaru poddawanego badaniu audytowemu.
  • Koordynuje lub przeprowadza zadania audytowe, w tym w zakresie bezpieczeństwa systemów IT, polegające na przeprowadzaniu przeglądu wstępnego, opracowaniu programu zadań, przeprowadzeniu czynności w komórkach audytowanych, uzgadnianiu wstępnych wyników audytu wewnętrznego oraz sporządzeniu sprawozdania
  • Uczestniczy w procesie analizy ryzyka w obszarach działania Ministerstwa Finansów (MF) na podstawie zebranych informacji i prowadzonych analiz
  • Obsługuje merytorycznie i organizacyjnie Komitet Audytu dla działów administracji rządowej: budżet, finanse publiczne oraz instytucje finansowe
  • Współpracuje z audytorami wewnętrznymi z jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Finansów
  • Tworzy i modyfikuje wewnętrzne zasady i procedury z obszaru audytu wewnętrznego
  • Prowadzi monitoring realizacji zaleceń oraz przeprowadza czynności sprawdzające po upływie terminów realizacji zaleceń
  • Współpracuje z komórkami organizacyjnymi nadzorującymi jednostki resortu finansów, w zakresie audytu wewnętrznego

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe magisterskie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w komórce audytu wewnętrznego
  • Uprawnienia audytora wewnętrznego, o których mowa w art. 286 ust. 1 pkt 5 ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych
  • Znajomość przepisów z zakresu funkcjonowania administracji publicznej
  • Znajomość standardów oraz metodyki prowadzenia audytu wewnętrznego, technik prowadzenia audytu
  • Umiejętności precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
  • Umiejętności analityczne
  • Umiejętności argumentowania
  • Umiejętności współpracy w zespole
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • doświadczenia zawodowego
  • Wykształcenie: studia podyplomowe na kierunku zarządzanie lub kontrola i audyt
  • Doświadczenie zawodowe: 1 rok w administracji publicznej
  • Posiadanie ważnego poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji o klauzuli poufne
  • Znajomość ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej
  • Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych
  • Znajomość rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO)
  • Znajomość technik planowania i analiz
  • Znajomość zarządzania organizacją, w tym zarządzania ryzykiem
  • Znajomość zarządzania zmianami
  • Znajomość zarządzania konfliktem
  • Znajomość modeli organizacyjnych
  • Umiejętność obsługi specjalistycznego oprogramowania audytowego

Oferujemy

  • Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę
  • Elastyczny czas pracy
  • Możliwość świadczenia pracy w modelu hybrydowym (połączenie pracy zdalnej z pracą stacjonarną w budynku Ministerstwa Finansów)
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka), nagrody uznaniowe za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych
  • Możliwość rozwoju poprzez pracę w zespole profesjonalistów i ekspertów z różnych dziedzin oraz udział w strategicznych projektach
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową
  • Kursy, szkolenia, dofinansowanie do wybranych form edukacji własnej
  • Możliwość zakupu: grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie, pakietów opieki medycznej, uprawnień do zniżek PKP
  • Pakiet socjalny: dofinansowanie do sportu i kultury, wypoczynku, karty fitness
  • Przyjazne środowisko pracy: kiosk pracowniczy, pokój dla rodzica z dzieckiem, biblioteka, poczta, bankomat, klimatyzowane pomieszczenia
  • Doskonałą lokalizację urzędu w historycznym budynku w centrum Warszawy – szybki i łatwy dojazd
  • Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności
Dodana
Wygasa (za 8 dni)

Polecani pracodawcy