Specjalista do spraw legislacji w Wydziale Legislacji w Departamencie Prawnym

Urząd Zamówień Publicznych w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Praca zdalna

Zakres obowiązków

  • praca pod silną presją czasu,
  • występowanie sytuacji nieprzewidywalnych,
  • stres związany z obsługą klientów zewnętrznych (telefoniczne porady prawne),
  • praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
  • opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie urzędu

  • Przygotowuje projekty aktów normatywnych, w tym teksty uzasadnień wraz z oceną skutków regulacji oraz projekty innych dokumentów rządowych dotyczące zamówień publicznych, a także uczestniczy w procesie legislacyjnym na etapie prac rządowych lub parlamentarnych.
  • Opiniuje, pod względem prawnym i legislacyjnym, projekty aktów normatywnych i dokumentów rządowych inicjowanych przez organy administracji rządowej.
  • Ocenia projekty aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych przez organy administracji rządowej pod kątem ich zgodności z przepisami prawa dotyczącymi zamówień publicznych.
  • Opracowuje lub weryfikuje teksty jednolite aktów normatywnych pozostających w zakresie właściwości Prezesa Urzędu.
  • Uczestniczy w posiedzeniach komisji prawniczych oraz konferencjach uzgodnieniowych projektów aktów normatywnych w celu właściwego merytorycznego i formalnego przygotowania danego projektu oraz usunięcia rozbieżności stanowisk.
  • Uczestniczy w posiedzeniach komisji sejmowych oraz komisji senackich rozpatrujących projekty ustaw związane z systemem zamówień publicznych w celu dostarczenia informacji, które umożliwią właściwe rozpatrzenie projektu.
  • Podejmuje czynności związane z wystąpieniami podmiotów wykonujących działalność lobbingową w celu realizacji obowiązków wynikających z zarządzenia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w sprawie postępowania pracowników Urzędu Zamówień Publicznych z podmiotami wykonującymi zawodową działalność lobbingową oraz podmiotami wykonującymi bez wpisu do rejestru czynności w zakresie zawodowej działalności lobbingowej.
  • Zamieszcza na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny procedowane przez Prezesa Urzędu projekty aktów normatywnych oraz dokumenty związane z tymi projektami.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe na kierunku prawo
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
  • wykształcenie i doświadczenie zawodowe: wykształcenie wyższe prawnicze i aplikacja legislacyjna albo wykształcenie wyższe prawnicze i 2 lata pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych
  • Wiedza w zakresie: procesu legislacyjnego, zasad techniki prawodawczej
  • ogólna znajomość przepisów ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz aktów wykonawczych do tej ustawy
  • ogólna znajomość przepisów prawa UE w zakresie zamówień publicznych
  • Umiejętności w zakresie: interpretacji przepisów prawnych, samodzielnego przygotowania projektu aktu prawnego
  • Umiejętności w zakresie: dobrej organizacji pracy
  • niepracowanie lub niepełnienie służby zawodowej w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U z 2023 r. poz. 342, 497 i 1195), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: brak
  • doświadczenia zawodowego
  • wykształcenie: podyplomowe studia kierunkowe
  • doświadczenie: 1 rok w administracji publicznej
  • znajomość języków obcych: angielski lub francuski lub niemiecki – poziom B2
  • kompetencje dodatkowe (umiejętności): umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych lub stresowych

Oferujemy

  • zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
  • częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna) – do 50% dni roboczych w miesiącu, w tym ruchomy czas rozpoczęcia pracy zdalnej pomiędzy 7.00 a 9.00,
  • indywidualny rozkład czasu pracy – na wniosek pracownika,
  • ruchomy czas pracy wykonywanej w siedzibie – na wniosek pracownika,
  • dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),
  • możliwość dofinansowania do zakupu okularów lub soczewek korekcyjnych do pracy przy komputerze,
  • wsparcie w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych,
  • pakiet socjalny (np. dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego dzieci, niskooprocentowane pożyczki na cele mieszkaniowe, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach),
  • możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia na życie,
  • miłą atmosferę pracy.
Dodana
Wygasa (za 16 dni)

Polecani pracodawcy