Specjalista ds. obsługi archiwum zakładowego MF

Ministerstwo Finansów w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
  • Wysiłek fizyczny
  • Praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych
  • Przyjmuje, ewidencjonuje, porządkuje, zabezpiecza i wypożycza dokumentację zgromadzoną w archiwum zakładowym MF, w celu realizacji obowiązków wynikających z ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzeń wykonawczych, w szczególności przeprowadzania brakowania dokumentacji niearchiwalnej i przekazywania materiałów archiwalnych do archiwum państwowego.
  • Realizuje kwerendy i wypożycza dokumentację z zasobu archiwum zakładowego MF.
  • Udziela konsultacji oraz wyjaśnień pracownikom MF w zakresie kwalifikacji dokumentacji.
  • Weryfikuje kompletność i jakość metadanych dla dokumentacji spraw i dokumentacji nietworzącej akt spraw zgromadzonej w systemie teleinformatycznym klasy EZD.
  • Prowadzi ewidencję archiwum zakładowego w systemie teleinformatycznym ARCHIWUM-ISA, w celu umożliwienia pracownikom MF przeszukiwania zasobu archiwum zakładowego ministerstwa, a archiwistom sprawnej realizacji kwerend, typowania dokumentacji do brakowania oraz typowania dokumentacji do przekazywania do archiwum państwowego.
  • Bierze udział w opiniowaniu aktów prawa wewnętrznego, wytycznych i procedur z obszaru zarządzania dokumentacją.
  • Niszczy dokumentację niearchiwalną w celu realizacji procesu brakowania na podstawie danych zgód.
  • Współpracuje z kontrahentami w celu realizacji dostaw i usług z obszaru zarządzania zasobem archiwum zakładowego dla zapewnienia zgodnego z przepisami stanu uporządkowania oraz prawidłowych warunków przechowywania dokumentacji w magazynach archiwalnych.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe magisterskie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze zarządzania zasobem archiwum zakładowego lub obsługi archiwum zakładowego
  • Znajomość języka angielskiego lub języka rosyjskiego lub języka niemieckiego na poziomie umożliwiającym czytanie i rozumienie literatury przedmiotu
  • Znajomość przepisów archiwalnych
  • Znajomość przepisów kancelaryjno-administracyjnych
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
  • Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
  • Umiejętność skutecznej komunikacji
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku zarządzanie archiwistyka lub wyższe magisterskie ze specjalnością archiwalną lub wyższe magisterskie uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie archiwistyki lub zarządzania dokumentacją
  • co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej

Oferujemy

  • Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę
  • Elastyczny czas pracy
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka), nagrody uznaniowe za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych
  • Możliwość rozwoju poprzez pracę w zespole profesjonalistów i ekspertów z różnych dziedzin oraz udział w strategicznych projektach
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową
  • Kursy, szkolenia, dofinansowanie do wybranych form edukacji własnej
  • Możliwość zakupu: grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie, pakietów opiekimedycznej, uprawnień do zniżek PKP
  • Pakiet socjalny: dofinansowanie do sportu i kultury, wypoczynku, karty fitness
  • Przyjazne środowisko pracy: kiosk pracowniczy, pokój dla rodzica z dzieckiem, biblioteka, poczta, bankomat, klimatyzowane pomieszczenia
  • Doskonałą lokalizację urzędu w historycznym budynku w centrum Warszawy – szybki i łatwy dojazd
  • Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności
Dodana
Wygasa (za 13 dni)

Polecani pracodawcy