Starszy specjalista ds. współpracy dwustronnej i obsługi prawnej

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Praca zdalna

Zakres obowiązków

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy oraz warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • budynek bez podjazdu dla wózków inwalidzkich,
  • bardzo ograniczona możliwość poruszania się na wózkach inwalidzkich,
  • konieczna asysta innego pracownika/opiekuna,
  • w budynku brak oznaczeń dla osób niewidomych,
  • brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym,
  • nie występują szkodliwe/niebezpieczne warunki pracy,
  • obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego, w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne i mailowe,
  • praca w pokoju wieloosobowym,
  • praca przy komputerze powyżej czterech godzin oraz przy użyciu urządzeń biurowych,
  • przemieszczanie się pomiędzy budynkami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań:

  • krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
  • Analizuje i opiniuje w ramach kompetencji Departamentu projekty aktów prawnych i projekty stanowisk przekazywane do konsultacji.
  • Organizuje współpracę kulturalną z Afganistanem, Arabią Saudyjską, Bahrajnem, Egiptem, Irakiem, Iranem, Izraelem, Autonomią Palestyńską, Jemenem, Jordanią, Katarem, Kuwejtem, Libanem, Omanem, Pakistanem, San Marino, Stanami Zjednoczonymi Ameryki, Syrią, Watykanem, Włochami i Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi, w tym na bieżąco współpracuje z ministerstwami oraz instytucjami ds. kultury w powyższych krajach.
  • Realizuje działania związane ze współpracą z polskimi i zagranicznymi instytucjami działającymi w obszarze kultury oraz placówkami dyplomatycznymi realizującymi przedsięwzięcia w obszarze promocji kultury polskiej za granicą.
  • Realizuje pod względem merytorycznym przygotowanie zagranicznych podróży służbowych członków kierownictwa Ministerstwa i oficjalnych wizyt gości zagranicznych na szczeblu kierownictwa Ministerstwa w zakresie spraw będących w kompetencjach Departamentu.
  • Realizuje zadania związane ze współpracą z Sejmem i Senatem RP, w tym sporządza we współpracy z innymi pracownikami Departamentu odpowiedzi na interpelacje, zapytania poselskie i oświadczenia senatorskie kierowane do Ministra, a będące w kompetencjach Departamentu.
  • Analizuje, opiniuje i sporządza umowy cywilnoprawne zawierane przez Dyrektora Generalnego na rzecz działań merytorycznych podejmowanych przez Departament oraz weryfikuje poprawność innych dokumentów pod względem formalnoprawnym.
  • Analizuje oraz opiniuje dokumenty związane z międzynarodową współpracą kulturalną, formułuje propozycje stanowiska Ministerstwa w tym obszarze oraz opracowuje materiały informacyjne, sprawozdania i notatki przy współpracy z ministerstwem właściwym ds. spraw zagranicznych oraz innymi resortami w zakresie wymiany informacji dotyczących polityki kulturalnej.
  • Wykonuje inne zadania zlecone przez przełożonych w zakresie zadań realizowanych przez komórkę organizacyjną.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w obszarze współpracy międzynarodowej
  • Wiedza z zakresu: współczesnych stosunków międzynarodowych; protokołu dyplomatycznego; prawa międzynarodowego, w tym w szczególności w zakresie umów dwustronnych i bazy prawno-traktatowej; ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość języka angielskiego lub francuskiego na poziomie C1
  • Kompetencje: analityczne myślenie, skuteczna komunikacja, umiejętność pracy zespołowej.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: wyższe prawnicze
  • doświadczenia zawodowego w realizacji zadań związanych z kulturą lub w jednostkach sektora finansów publicznych w zakresie współpracy międzynarodowej lub w realizacji zadań związanych z opiniowaniem aktów prawnych
  • Znajomość innego europejskiego lub pozaeuropejskiego języka obcego na poziomie B1

Oferujemy

  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • Stołówka pracownicza
  • Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka)
  • Szkolenia, możliwość refundacji kosztów nauki języków obcych oraz studiów podyplomowych
  • Pakiet socjalny (np. niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach)
  • Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
  • Dofinansowanie do kart sportowych
  • Możliwość wykupienia pakietu medycznego dla pracownika i członków rodziny oraz ubezpieczenia zdrowotnego i polisy na życie
  • Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
  • Dobrą lokalizację
  • Miłą atmosferę pracy
Dodana
Wygasa (za 12 dni)

Polecani pracodawcy