Najwięksi pracodawcy w Polsce

Praca Grupa Vistula - polska spółka odpowiedzialna za cenione marki odzieżowe

7 lipca 2020

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 6 głosów

6 głosów

5 komentarzy
Praca Grupa Vistula - polska spółka odpowiedzialna za cenione marki odzieżowe
Jeżeli choć trochę zwracasz uwagę na modę, to na pewno znasz marki Vistula, Wólczanka, Bytom, W. Kruk i Deni Cler. Co one mają ze sobą wspólnego? Wszystkie należą do Grupy Vistula funkcjonującej od niedawna pod nazwą VRG S.A. Polska grupa kapitałowa ma pod sobą jedne z najbardziej cenionych marek odzieżowych, a swoimi korzeniami sięga okresu międzywojennego.

Dziś Grupa Vistula jest nie tylko właścicielem jednych z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek, ale także firmą generującą ponad 2,5 tysiąca miejsc pracy w Polsce. Właśnie dlatego warto się bliżej przyjrzeć spółce VRG S.A. Czy praca dla cenionego producenta odzieży jest atrakcyjna?

Historia spółki VRG S.A.

Spółka VRG S.A. znana wcześniej pod nazwą Vistula Group S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 1993 roku, ale historia firmy sięga okresu międzywojennego. VRG S.A. kontynuuje tradycje Państwowego Zakładu Umundurowań oraz firmy Strassberg, które funkcjonowały w okresie dwudziestolecia międzywojennego. Na ich fundamentach w 1948 roku Minister Przemysłu i Handlu powołał do życia Krakowskie Zakłady Przemysłu Odzieżowego (KZPO) grupujące działające na terenie Krakowa zakłady odzieżowe. KZPO stało się samodzielną jednostką podległą Centralnemu Zarządowi Przemysłu Odzieżowego, co jest uznawane za faktyczny początek funkcjonowania przedsiębiorstwa przeistoczonego ostatecznie w VRG S.A.

Video

KZPO rozpoczęło w 1961 roku produkcję na eksport, a od 1966 roku profil firmy skupiał się wyłącznie na klasycznej odzieży męskiej. Ważny przełom nastąpił rok później, czyli w 1967 roku, gdy przedsiębiorstwo zmieniło nazwę na Zakłady Przemysłu Odzieżowego "Vistula". Lata 70-te stały pod znakiem uruchamiania nowych zakładów filialnych w Myślenicach, Staszowie, Przeworsku oraz Łańcucie.

Rok 1991 przyniósł kolejny ważny krok w rozwoju przedsiębiorstwa i dotychczasową formę zmieniono w Jednoosobową Spółkę Skarbu Państwa, a od tego momentu firma funkcjonowała pod nazwą Zakłady Przemysłu Odzieżowego "Vistula" S.A. Spółka w 1993 roku jako jedna z pierwszych firm odzieżowych zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Następne lata przyniosły przemiany struktur organizacyjnych oraz fuzje z innymi cenionymi markami polskimi. W 2001 roku zarejestrowano spółkę Vistula S.A. po czym firma wydzieliła produkcję do spółek zależnych, a sama zajęła się projektowaniem odzieży, działalnością handlową oraz marketingiem. Rok 2006 przyniósł pierwszą ważną fuzję ze spółką Wólczanka S.A. W 2008 roku spółka wchłonęła także spółkę jubilerską W.KRUK S.A. a na rynku zadebiutowała Vistula Group S.A. Ostatnia przemiana miała miejsce w 2018 roku, gdy doprowadzono do połączenia ze spółką Bytom S.A. Fuzja doprowadziła do ostatecznej przemiany nazwy w VRG S.A.

Szukasz pracy?

Obsługa klienta- lada mięsna Goworowo

Golden Serwis Sp. z o. o.

  • 28-28 zł brutto / h
  • Goworowo
Dodana

Konserwacja Pojazdów

SW Mateusz Dietrych

  • Bielsko-Biała
Dodana

Wytapiacz - Odlewnik

Extral Sp. z o.o.

  • Rybnik
Dodana

Kasjer/Sprzedawca Goworowo

Golden Serwis Sp. z o. o.

  • 28-28 zł brutto / h
  • Goworowo
Dodana

Obsługa klienta- lada mięsna Dobrzyniewo Duże

Golden Serwis Sp. z o. o.

  • 28-28 zł brutto / h
  • Dobrzyniewo Duże
Dodana

Działalność spółki VRG S.A.

Grupa Kapitałowa VRG S.A. wywodzi się z zakładów produkcyjnych odzieży męskiej, ale obecnie profil działalności spółki znacząco się zmienił. Dziś VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Przedsiębiorstwo prowadzi pięć głównych marek: Vistula, Wólczanka, Bytom, Deni Cler Milano oraz W.KRUK.

Od kilku lat Grupa Kapitałowa VRG S.A. skupia się na zarządzaniu posiadanymi markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci dystrybucji. Działalność produkcyjna była w ostatnich latach sukcesywnie przenoszona do innych przedsiębiorstw nie powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z VRG S.A.

Sieć sprzedaży detalicznej Grupy Kapitałowej VRG S.A. w liczbach na koniec I kwartału 2020 roku:

  • 580 - ilość salonów sieci VRG S.A.
  • 53,7 tys. m2 - łączna powierzchnia sprzedażowa sieci
  • 148 - ilość salonów marki Vistula
  • 125 - ilość salonów marki Bytom
  • 140 - ilość salonów marki W.KRUK
  • 137 - ilość butików marki Wólczanka
  • 30 - ilość salonów marki Deni Cler Milano
  • 140 - ilość salonów franczyzowych

Działalność Grupy Kapitałowej VRG S.A. skupia się na rozwoju pięciu następujących marek:

Źródło: https://www.vrg.pl/marki

Vistula - marka skupiająca się na life-stylowej modzie męskiej. Obejmuje ona także klasyczną kolekcję submarki Lantier oraz Vistula Red.

Wólczanka - marka funkcjonująca jako butik z ofertą koszul damskich i męskich. Obejmuje ona również submarkę Lambert.

Bytom - marka istniejąca na rynku od 1945 roku i działająca w obszarze mody męskiej.

W.KRUK - marka jubilerska mająca swoje korzenie w 1840 roku. Oferta marki obejmuje biżuterię oraz zegarki renomowanych marek: Rolex, Breitling, IWC, Omega oraz Tag Heuer.

Deni Cler Milano - marka luksusowej mody dla kobiet pochodząca z Mediolanu podlegająca spółce zależnej DCG S.A.

Struktura zatrudnienia w spółce VRG S.A.

Grupa Kapitałowa VRG S.A. skupia swoje działania na prowadzeniu podległych marek, co polega na ich promocji, projektowaniu kolekcji czy sprzedaży. W efekcie spółka wykreowała kilka działów zajmujących się konkretnymi działaniami mającymi na celu rozwój posiadanych marek. Osoby zainteresowane pracą w VRG S.A. mogą wybrać jedną z dziedzin działalności. Firma potrzebuje specjalistów z różnych dziedzin gospodarki, aby zapewnić kompleksową obsługę wszystkich posiadanych marek.

Zgodnie z materiałami opublikowanymi przez VRG S.A. spółka podzieliła swoje struktury na osiem głównych działów zajmujących się poszczególnymi aspektami działalności grupy.

Kandydaci do pracy mogą więc wybierać pomiędzy:

Dział przygotowania produktu - część przedsiębiorstwa zajmująca się kontynuacją tradycji marek, czyli odpowiadająca za projektowanie produktów. W tym dziale pracę znajdą projektanci oraz osoby znające się na śledzeniu aktualnych trendów.

Dział marketingu - pracownicy tego działu mają za zadanie planowanie i wdrażanie strategii wizerunkowej podległych marek. Marketingowcy dbają o promocję produktów oraz budowanie relacji z odbiorcami.

Dział logistyki - zapewnienie ciągłości dostaw, odpowiednie magazynowanie oraz planowanie produkcji to część zadań działu logistyki. Pracownicy logistyki odpowiadają za to, aby produkty sprawnie trafiały w ręce klientów.

Dział zakupów - specjaliści tego działu odpowiadają za wybór materiałów, wzorów, fasonów oraz projektów, które ostatecznie trafią na sklepowe półki.

Dział HR - dział nazywany strategicznym doradcą zarządu firmy. Specjaliści HR mają za zadanie sprawne zarządzanie zasobami ludzkimi i zatrudnianie odpowiednich osób na konkretne stanowiska.

Dział E-Commerce - w dzisiejszych czasach sprzedaż internetowa jest niezwykle ważna dla przedsiębiorstw. Pracownicy tego działu dbają, aby zakupy w sklepach online VRG S.A. były dla klientów jak najlepszym doświadczeniem.

Dział IT - zespół informatyków dba o infrastrukturę informatyczną VRG S.A. oraz pracuje nad wdrażaniem nowych rozwiązań rozwijających i ułatwiających pracę spółki.

Dział sprzedaży - sprzedawcy oraz osoby odpowiedzialne za odpowiednią ekspozycję kolekcji w salonach stoją na pierwszej linii w kontakcie z klientami. To ich ciężka praca przekłada się na sprawne funkcjonowanie sieci sprzedaży.

Praca w Grupie Kapitałowej VRG S.A.

Jak widać powyżej spółka VRG S.A. zatrudnia fachowców znających się na różnych dziedzinach. Przedsiębiorstwo potrzebuje specjalistów od projektantów przez marketingowców i informatyków po utalentowanych sprzedawców. W efekcie osoby zainteresowane pracą w Vistuli mają szerokie możliwości budowania kariery zawodowej.

Źródło: https://www.vrg.pl/kariera

Sama firma w materiałach marketingowych kusi potencjalnych pracowników możliwościami awansu i budowy satysfakcjonującej kariery. Spółka przede wszystkim stawia na wewnętrzny awans. VRG S.A. przygotowuje programy szkoleniowe dla pracowników oraz zapewnia im talony zakupowe umożliwiające nabycie produktów firmy na preferencyjnych warunkach. O dobre samopoczucie pracowników ma dbać także pakiet Multisport.

VRG S.A. podkreśla, że od kandydatów wymaga znajomości jak największej ilości informacji na temat firmy i jej marek. Aktualne oferty pracy w centrali firmy można znaleźć na stronie internetowej: https://www.vrg.pl/kariera/oferty-pracy-w-centrali. Ogłoszenia dotyczące pracy w konkretnych salonach są publikowane za pośrednictwem portali z ofertami pracy pokroju Aplikuj.pl.

Opinie o spółce VRG S.A.

Grupa Kapitałowa VRG S.A. posiada pod sobą pięć marek premium dla zamożnych klientów. Przedsiębiorstwo mocno dba o wizerunek i powinno zdawać sobie sprawę także z faktu, że część wizerunku kreują pracownicy. Wiele firm nauczyło się dbać o podwładnych, którzy dają świadectwo jakości pracy w danej firmie.

W przypadku VRG S.A. w sieci można znaleźć wiele opinii dotyczących warunków pracy. Niestety spora ich część nie należy do szczególnie pozytywnych. Osoby podające się za byłych i obecnych pracowników podkreślają, że praca w VRG S.A. jest dobra dla początkujących osób po studiach chcących zdobyć doświadczenie. Niestety podkreślają oni także, że wynagrodzenia zaliczają się do tych niższych, a realnych możliwości awansu nie ma zbyt wiele.

Oczywiście na opinie publikowane w sieci zawsze trzeba brać pewną dozę rezerwy. Mimo to w dzisiejszych czasach firmy muszą zadbać o pracowników jeżeli chcą, aby w sieci wylewano mniej żali na ich temat.

Źródło: www.goldenline.pl

Źródło: www.gowork.pl

Kontakt z firmą VRG S.A.

Kandydaci do pracy w VRG S.A. mogą korzystać z danych kontaktowych podawanych w ofertach zatrudnienia. W przypadku pozostałych interesantów spółka opublikowała najważniejsze dane kontaktowe z podziałem na centralę oraz działy marketingu poszczególnych marek.

VRG S.A.

ul. Pilotów 10,

31-462 Kraków

tel. +48 12 656 18 32,

e-mail: sekretariat@vrg.pl

www.vrg.pl

Marketing i PR Vistula

Agata Sobolewska

Brand Menager

e-mail: agata.sobolewska@vrg.pl

www.vistula.pl

Marketing i PR Bytom

Krzysztof Pyzik

Kierownik ds. Marketingu

e-mail: krzysztof.pyzik@vrg.pl

www.bytom.com.pl

Marketing i PR Wólczanka

Martyna Foremna-Pitala

Marketing&PR Manager

e-mail: martyna.foremna@vrg.pl

www.wolczanka.pl

Marketing i PR W.KRUK

Joanna Andrzejewska

PR Manager

e-mail: joanna.andrzejewska@wkruk.pl

www.wkruk.pl

Marketing i PR DENI CLER

Mateusz Nowogrodzki

Marketing Manager

e-mail: m.nowogrodzki@denicler.eu

www.denicler.eu

Poszczególne marki będące własnością spółki VRG S.A. są również obecne w social mediach. Warto się zapoznać z oficjalnymi kanałami, co pozwoli zdobyć cenne informacje na temat firmy i jej działalności oraz kolekcji. To zaś zaprocentuje podczas ewentualnych rozmów kwalifikacyjnych.

Vistula:

https://www.facebook.com/vistulapolska/

https://www.instagram.com/vistula_polska/

https://twitter.com/vistulaofficial

https://www.youtube.com/user/vistulagroup?feature=watch

Bytom:

https://www.facebook.com/BYTOM.garnitury/

https://www.instagram.com/bytomstyl/

Wólczanka:

https://www.facebook.com/wolczanka/

https://www.instagram.com/wolczanka/

https://www.youtube.com/channel/UC-JHVpwUBBirBS6qyoOUTcQ

W.Kruk:

https://www.facebook.com/WKRUK1840/

https://www.instagram.com/wkruk1840/

https://www.youtube.com/user/WKRUK1870

Deni Cler Milano:

https://www.facebook.com/DeniClerMilano

https://www.instagram.com/DeniClerMilano/

https://www.youtube.com/channel/UCnIAw2ZL5dvELNZ3wDsGbZA

Grupa Kapitałowa VRG S.A. stała się znaczącym dystrybutorem eleganckiej odzieży i biżuterii stając się właścicielem bardzo cenionych marek. Nie ma się co dziwić, że przedsiębiorstwo przyciąga uwagę potencjalnych pracowników. Praca w takiej firmie nawet jeżeli nie okaże się spełnieniem marzeń to będzie cennym doświadczeniem i atrakcyjną pozycją w CV.

Podsumowanie:
  • Historia spółki VRG S.A. sięga okresu międzywojennego, kiedy to powołano Krakowskie Zakłady Przemysłu Odzieżowego grupujące działające na terenie Krakowa zakłady odzieżowe.
  • VRG S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 1993 roku, a jej działalność skupia się na projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii.
  • Grupa Kapitałowa VRG S.A. skupia swoje działania na prowadzeniu podległych marek, co polega na ich promocji, projektowaniu kolekcji czy sprzedaży.
  • VRG S.A. zapewnia kompleksową obsługę swoich marek i zatrudnia specjalistów z różnych dziedzin gospodarki, którzy mogą znaleźć zatrudnienie w jednym z ośmiu głównych działów zajmujących się poszczególnymi aspektami działalności grupy.

Autor

Artykuł został opracowany i zmodyfikowany przez kilku autorów. Poniżej podajemy dane redaktora lub autora, który dokonał ostatniej modyfikacji.

Patrycja Kosek

Dziennikarz

Specjalista digital marketingu, redaktor, copywriter i dziennikarz. Ma prawie 10 lat doświadczenia. Poza pisaniem i korektą zajmuje się zarządzaniem i optymalizacją treści, a także planowaniem i realizacją kampanii marketingowych oraz projektów link outreach na potrzeby SEO.

5 komentarzy

Polak

Polak

Interesująca historia i szeroka oferta marek. Dział marketingu wydaje się być bardzo istotny w przypadku tak wielu marek, więc na pewno zwrócę uwagę na kompetencje kandydatów w tym kierunku przy rekrutacji.
Felek

Felek

Słyszałem dużo dobrego o VRG S.A., a fakt, że firma stawia na high-endową modę może oznaczać lepszą płacę dla pracowników. Myślę, że warto spróbować swoich sił i aplikować o pracę.
Wera

Wera

Wszystkie te działy brzmią bardzo interesująco i w sumie nie wiadomo na który się zdecydować. Ale myślę, że dział przygotowania produktu wydaje się być najbardziej kreatywny i dający najwięcej przestrzeni do wykorzystania własnych pomysłów, więc będę starać się tam o pracę.
Abel

Abel

Ciekawa historia firmy, podoba mi się, że VRG S.A. kontynuuje tradycje swojego poprzednika. Widzę też, że firma stawia na high-endową modę, co może oznaczać dużo wyzwań dla działu projektowego, ale też mogą to być interesujące projekty do zrealizowania.
Paweł

Paweł

Z pewnością dobre krawcowe to jedno, ale mnie ciekawi ile i co jaki czas jest wakatów. Są małe przecież firmy co jakby nie są otwarte na powszechną rekrutację.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.