Starszy specjalista ds. BHP

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
  • Kraków, małopolskie

Urzędnik

Umowa o pracę

Praca zdalna

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • obciążenie mięśniowo – szkieletowe oraz obciążenie narządu wzroku podczas pracy przy monitorach ekranowych,
  • praca administracyjno – biurowa przy użyciu urządzeń, takich jak: komputer, drukarka, kserokopiarka,
  • praca wymagająca przemieszczania się po budynku, utrudniona dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich ze względu na samozamykające się drzwi,
  • horyzont czasowy planowania – powyżej 1 miesiąca do 1 kwartału,
  • kontakty zewnętrzne kilka razy w roku: 1. Państwowa Inspekcja pracy, państwowa Inspekcja Sanitarna, Państwowa Straż Pożarna, Główny Urząd statystyczny w celu dokonania kontroli stanu bhp i ppoż. Zakładu pracy oraz w celach statystycznych; 2. Laboratoria Pomiarów Środowiskowych w celu pomiarów czynników szkodliwych na stanowisku pracy; 3. Hurtowniami, firmami zaopatrującymi i produkującymi odzież i obuwie robocze oraz środki ochrony indywidualnej, sprzęt ppoż., środki opatrunkowe w celu wyboru odpowiednich materiałów dla potrzeb zakładu pracy; 4. Ośrodki medycyny pracy, Ośrodki szkoleniowe.
  • krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
  • zagrożenie korupcją.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

  • stanowisko pracy zlokalizowane w pokojach biurowych z wykorzystaniem komputera i urządzeń biurowych,
  • podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem,
  • budynek i jego wyposażenie zapewniają bezpieczne i higieniczne warunki pracy,
  • warunki są dostosowane do rodzaju wykonywanych prac, ale nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
  • praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym,
  • prowadzenie samochodu osobowego do celów służbowych (kat. B)
  • praca biurowa przy komputerze pow. 4 godz. i okresowo w terenie

Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie:

  • Przeprowadza kontrole warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w zakładzie pracy lub w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę. Na bieżąco informuje pracodawcę o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, oraz przedstawia wnioski zmierzające do usuwania tych zagrożeń. Sporządza i przedstawia pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowe analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierające propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych
  • Prowadzi szkolenia wstępne ogólne (instruktarz ogólny) dla nowo zatrudnionych pracowników, praktykantów, stażystów i wolontariuszy. Organizuje szkolenia okresowe w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy mające na celu aktualizację wiedzy pracowników z zakresu przepisów BHP
  • Doradza w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru środków ochrony zbiorowej i indywidualnej dla pracowników. Współpracuje przy aktualizacji oceny ryzyka zawodowego
  • Bierze udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, a także opiniuje szczegółowe instrukcje dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy
  • Sporządza dokumentację wypadków przy pracy, wypadków w drodze do i z pracy oraz zachorowań na choroby zawodowe, bada ich przyczyny i okoliczności. Prowadzi rejestr i przechowuje dokumenty dotyczące wypadków przy pracy, wypadków do i z pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby. Przechowuje wyniki badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy
  • Współpracuje z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami. Nadzoruje terminowość i zakres wykonywania badań profilaktycznych medycyny pracy. Współpracuje również z przedstawicielami organizacji związkowych
  • Bierze udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń
  • Bierze udział w kontroli obiektów i pomieszczeń w zakresie wyposażenia w środki ochrony przeciwpożarowej, znaki bezpieczeństwa i instrukcję bezpieczeństwa pożarowego w celu właściwego zabezpieczenia przed zagrożeniem pożarem

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie BHP albo studia podyplomowe w zakresie BHP
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w służbie BHP
  • Prawo jazdy kat. B
  • Ustawa Kodeks pracy (w zakresie bhp oraz aktów wykonawczych w zakresie bhp wydawanych na podstawie Kodeksu pracy)
  • Wiedza specjalistyczna z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,
  • Kompetencje: Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, Rzetelność, Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, Współpraca, Komunikacja
  • Posiadanie nieposzlakowanej opinii
  • Niepełnienie służby zawodowej, niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa, wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów; niepozostawanie współpracownikiem tych organów. Dotyczy kandydatów urodzonych przed 01.08.1972r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: brak
  • doświadczenia zawodowego

Oferujemy

  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Stabilną pracę w jednostce administracji państwowej z wieloletnią tradycją, otwarte i przyjazne środowisko pracy, zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
  • Stabilną pracę w elastycznych godzinach (od 7:00-9:00, a w poniedziałki 7:00-10:00),
  • Przyjazna lokalizacja (dogodny dojazd środkami komunikacji miejskiej),
  • Dodatek za wieloletnią pracę w wysokości od 5% do 20 % wynagrodzenia zasadniczego, w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
  • Trzynaste wynagrodzenie,
  • Możliwość rozwoju kompetencji zawodowych (m.in. refundacja kosztów nauki na studiach wyższych, studiach podyplomowych, kursach zawodowych i opłaty za egzamin, kursach językowych, kursu przygotowującego do postępowania kwalifikacyjnego i opłaty za egzamin),
  • Pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach,
  • Dodatkowe ubezpieczenie NNW w przypadku osób wykonujących zadania związane z: utrzymaniem drogi, obszarem technologii, realizacji inwestycji, kierowaniem ruchem drogowym/pojazdem służbowym,
  • Możliwość zakupu grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie (PZU),
  • Możliwość zakupu pakietów opieki medycznej (Medicover, Luxmed),
  • Możliwość zakupu abonamentu sportowego MultiSport, VanityStyle
  • Możliwość wykupienia ubezpieczenia ochrony prawnej podczas wykonywania obowiązków służbowych oraz życia prawnego,
  • Możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych,
  • Dofinansowanie do zakupu okularów/soczewek korekcyjnych
Dodana
Wygasa (za 3 dni)

Polecani pracodawcy