Inspektor wojewódzki ds. prowadzenia postępowań administracyjnych i wydawania decyzji w zakresie rea

Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
  • Kraków, małopolskie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Zagrożenie korupcją, zagrożenie naciskami grup przestępczych, permanentna obsługa klientów zewnętrznych. Prowadzenie postępowań jest związane z bardzo częstym kontaktem ze stronami postępowania, wnioskodawcami i projektantami, co w sytuacji spornych kwestii może generować konfliktowe sytuacje; charakter pracy w rygorystycznie zakreślonym horyzoncie czasowym niewydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w terminie 90 dni lub decyzji o zezwoleniu na realizację lotniska użytku publicznego w terminie 95 dni – powoduje naliczanie kary w wysokości 500 zł za każdy dzień zwłoki).

W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).

Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.

  • Prowadzi odwoławcze postępowania administracyjne w sprawach o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych jako organ pierwszej instancji w zakresie dróg krajowych i wojewódzkich (w tym w zakresie wniosków o odstępstwo od warunków techniczno-budowlanych), samodzielnie rozpatruje złożone wnioski, przyjmuje odpowiedni tryb postępowania, identyfikuje występujące problemy i proponuje sposób rozstrzygnięcia kwestii spornych oraz przygotowuje projekty decyzji i postanowień w ww. sprawach
  • Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji jako organ drugiej instancji w zakresie dróg powiatowych i gminnych, samodzielnie rozpatruje odwołania, przyjmuje odpowiedni tryb postępowania, identyfikuje występujące problemy i proponuje sposób rozstrzygnięcia kwestii spornych oraz przygotowuje projekty decyzji i postanowień w ww. sprawach
  • Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach o wydanie decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (w tym w zakresie wniosków o odstępstwo od warunków techniczno-budowlanych), samodzielnie rozpatruje złożone wnioski, przyjmuje odpowiedni tryb postępowania, przedstawia występujące problemy i propozycje rozstrzygnięcia kwestii spornych oraz przygotowuje projekty decyzji i postanowień w ww. sprawach (w tym w zakresie wniosków o odstępstwo od warunków techniczno-budowlanych)
  • Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację lotniska użytku publicznego wojewódzkich (w tym w zakresie wniosków o odstępstwo od warunków technicznobudowlanych), samodzielnie rozpatruje złożone wnioski, przyjmuje odpowiedni tryb postępowania, przedstawia występujące problemy i propozycje rozstrzygnięcia kwestii spornych oraz przygotowuje projekty decyzji i postanowień w ww. sprawach (w tym w zakresie wniosków o odstępstwo od warunków technicznobudowlanych)

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe z zakresu budownictwa, architektury, inżynierii środowiska, geografii, geodezji, planowania przestrzennego, administracji
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej w zakresie przygotowania projektów decyzji administracyjnych lub 1 rok doświadczenia zawodowego związanego z projektowaniem, realizacją inwestycji budowlanych - potwierdzone kopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
  • znajomość przepisów ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, ustawy o szczególnych zasadach realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych, ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie lotnisk użytku publicznego, ustawy Prawo budowlane i przepisów wykonawczych, ustawy o drogach publicznych, ustawy Prawo wodne oraz przepisów ustaw w dziedzinie gospodarki nieruchomościami i ochrony środowiska
  • znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
  • umiejętność czytania dokumentacji technicznych, czytania map z projektowanym obszarem inwestycji, map z projektami zagospodarowania terenu, map z podziałami nieruchomości, oraz umiejętność oceny ich zawartości
  • umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
  • myślenie analityczne
  • skuteczna komunikacja
  • umiejętność organizacji pracy
  • odporność na stres
  • umiejętność pracy w zespole
  • asertywność
  • kultura osobista
  • obsługa komputera, w tym znajomość pakietu MS OFFICE
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • doświadczenia zawodowego
  • kreatywność
  • umiejętność pracy pod presją czasu
  • posiadanie wyobraźni przestrzennej
  • umiejętność rozwiązywania problemów, argumentowania
  • umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych

Oferujemy

Indywidualny rozkład czasu pracy

Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy

Karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych

Dopłata do biletów na imprezy kulturalne

Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu

Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną

Dofinansowanie do wypoczynku pracowników

Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników

Niskooprocentowane pożyczki (w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych)

Wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach (w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń

Socjalnych)

Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej

Możliwość rozwoju i współpracy z ekspertami

Dobra lokalizacja

Dobra atmosfera pracy

Dodana
Wygasa (za 12 dni)

Polecani pracodawcy