Spis treści
Podczas przygotowywania kampanii skupiliśmy się nie tylko na pozyskaniu CV, ale także na dbałości o szczegóły identyfikacji wizualnej klienta. Sprawdź nasze case study skutecznej rekrutacji dla By Dziubeka z wykorzystaniem ogłoszenia Premium Brand.
Tło projektu
Pierwszym krokiem do skutecznego prowadzenia rekrutacji jest dokładne poznanie marki i potrzeb klienta. By Dziubeka to polska marka biżuterii, która wyróżnia się unikalnym wzornictwem i niezwykłą dbałością o szczegóły. Siedziba firmy znajduje się w Tychach, a marka posiada zarówno sklep online, jak i salony firmowe w galeriach handlowych na terenie Polski oraz sieć punktów franczyzowych.

By Dziubeka - marka modowa
W związku z rozwojem sieci sklepów firmowych, firma potrzebowała zatrudnić kolejnego sprzedawcę.
Wyzwania
Największym wyzwaniem tej rekrutacji jest precyzyjne dotarcie do odpowiednich kandydatów. Sprzedawca w sklepie firmowym By Dziubeka musi:
- Pełnić funkcję handlową i doradczą.
- Reprezentuje markę na pierwszej linii kontaktu z klientem.
- Prezentować wysoką kulturę osobistą i obycie w eleganckim butikowym środowisku.
- Łatwo nawiązywać kontakt z ludźmi
- Interesować się modą i biżuterią.
- Umieć pracować pod presją wyników i celów sprzedażowych oraz akceptować elastyczny grafik.
- Mile widziane jest również doświadczenie w handlu detalicznym i znajomość technik sprzedaży.
Kolejnym wyzwaniem jest duża konkurencja na rynku. Branża handlowa bardzo intensywnie się rozwija, a wiele firm poszukuje sprzedawców, tym bardziej więc trzeba stworzyć atrakcyjną ofertę pracy.
Firma By Dziubeka dba o wizerunek oraz spójność przekazu graficznego. Trzeba zadbać o te elementy podczas publikacji ogłoszenia i wspierającej je kampanii.
Nasze rozwiązanie
Zaproponowaliśmy firmie By Dziubeka przeprowadzenie rekrutacji z pomocą ogłoszenia Premium Brand. Takie podejście ma kilka zalet:
- Ogłoszenie ma dłuższy czas publikacji (45 dni)
- Jest promowane wewnątrz portalu
- Wsparte jest dedykowaną kampanią na Facebooku i Instagramie
Pierwszy krok - publikacja ogłoszenia
Każda rekrutacja zaczyna się od przygotowania odpowiedniego ogłoszenia, istotne jest żeby zawierało ono merytoryczny opis stanowiska i było atrakcyjne wizualnie.
Ogłoszenie zostało opublikowane przez firmę By Dziubeka z uwzględnieniem wszystkich udogodnień dostępnych na portalu Aplikuj.pl.
Oferta posiada precyzyjny opis zakresu obowiązków, jasno określone wymagania, uwzględniono również benefity pracownicze, które z punktu widzenia kandydatów są bardzo ważną sekcją. Ogłoszenie uwzględnia identyfikację graficzną firmy, przez co wyróżnia się też wizualnie.
Bardzo ważnym atutem ogłoszenia Premium Brand jest jego weryfikacja przez nasz zespół specjalistów. Patrzą oni na ogłoszenie z punktu widzenia kandydata. Jeśli mają uwagi lub znajdą elementy, które mogą zwiększyć skuteczność ogłoszenia, przygotowują odpowiednie rekomendacje. W tym przypadku działania takie nie były konieczne.

Publikacja ogłoszenie i dedykowanych kampanii
Krok drugi - dedykowana kampania na Facebooku i Instagramie
Zgodnie z wcześniej określonymi potrzebami firmy By Dziubeka skonfigurowano kampanię, której głównym celem było dotarcie do kobiet pomiędzy 20-40 rokiem życia zainteresowanych modą, biżuterią oraz sprzedażą detaliczną. Cel ten osiągnięto poprzez atrakcyjne kreacje wizualne, spójne z wizerunkiem marki.
Kolejnym krokiem było przygotowanie atrakcyjnych komunikatów, które podkreślają korzyści płynące z pracy, jak również unikalne wartości marki. Przekazu dopełniały odpowiednio dobrane CTA zachęcające do aplikowania i kontaktu z pracodawcą.
Kampania była systematycznie monitorowana, na bieżąco sprawdzano czy przynosi założone rezultaty.

Rozkład wyświetleń w czasie - 50% więcej wyświetleń niż w przypadku ogłoszenia bez kampanii wspierających
Kandydaci aplikowali przez cały czas publikacji ogłoszenia, a w okresie trwania kampanii w social mediach ruch na stronie był większy. Dla większej czytelności przedstawiamy te informacje na wykresach.

Rozkład aplikacji z podziałam na kolejne dni - 75% więcej CV niż w przypadku standardowego ogłoszenia
Efekt końcowy
Rekrutacja z ogłoszeniem Premium Brand zakończyła się sukcesem. Firma By Dziubeka otrzymała znaczną ilość CV, od kandydatów spełniających wymagania firmy.
Porównując dane z rekrutacji prowadzonych z pomocą ogłoszenia Premium i standardowego ogłoszenia dla By Dziubeka można stwierdzić, że ogłoszenie Premium Brand uzyskało około 50% więcej wyświetleń samego ogłoszenia i 75% więcej CV.
Ogłoszenie Premium pozwoliło uzyskać 35 dopasowanych CV, koszt jednego CV w tym przypadku wyniósł 20,33 zł.

Liczba wyświetleń ogłoszenia rekrutacyjnego w social mediach

Liczba odwiedzin oferty pracy

Liczba aplikacji
Oczami klienta
Z By Dziubeka współpracujemy regularnie, dostarczając wartościowych aplikacji na publikowane oferty pracy. Tomasz Dziubek, dyrektor zarządzający By Dziubeka o naszej współpracy mówi:
Wypróbuj kampanię Premium Brand!
W case study publikacji ogłoszeń dla By Dziubeka chcieliśmy możliwie transparentnie pokazać skuteczność ogłoszeń Premium Brand w Aplikuj.pl. Jeśli planujesz rekrutacje i chcesz pozyskać wartościowych kandydatów, przekonaj się jak skuteczne okaże się ogłoszenie Premium Brand w przypadku Twojej firmy. W ten sposób możesz nie tylko znaleźć pracowników, ale równocześnie wpierać swój employer branding i zyskać tysiące kontaktów z marką w pozytywnym kontekście. Chcesz poznać szczegóły? Kliknij przycisk poniżej!