Praca Handlowiec

Wyróżnione oferty pracy

Doradca techniczno-handlowy

Emtor Sp. z o. o.

  • Bydgoszcz
Dodana
Dodana
Dodana

Doradca Klienta

ABAKON BD Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością

  • Poznań
Dodana

Praca alert - powiadomienia

Handlowiec

Oferty pracy Zawęź wyniki Znaleźliśmy 814 ofert pracy

Praca zawód handlowiec

Zawód handlowca

Handlowiec to zawód polegający na zarządzaniu procesem handlowym, nawiązywaniu relacji z dostawcą i nabywcą, kształtowaniem asortymentu i jego kontrolą jakości, reklamą. Tak więc krótko sformułujmy, kto jest handlowcem we współczesnej rzeczywistości i co robi. Jest to uniwersalny specjalista w dziedzinie handlu, który decyduje o wydajności i zyskach firmy. Relacje rynkowe istniały od czasów starożytnych. Dziś są one fundamentem, na którym opierają się gospodarki krajów rozwiniętych. Handel zaczął się pojawiać nawet w prymitywnym systemie. Polegało to na tym, że ludzie najpierw wymieniali między sobą różne przedmioty, a ponieważ niektóre grupy były zaangażowane w zbieranie dóbr, podczas gdy inne polowały, najczęściej wymieniano jadalne owoce, jagody, miód za skóry i mięso.

Pierwsi kupcy we współczesnym znaczeniu tego słowa pojawili się po tym, jak zaczęto produkować poszczególne produkty. Przedstawiciele nowej klasy nazywali kupców i kupców. Oni sami byli producentami lub dokonywali zakupów towarów od producentów - rzemieślników. Sprzedawali produkty innym osobom droższe - za dodatkową opłatą. Różnica między kosztem a zyskiem dotyczyła dochodu netto. Handel stale się rozwijał, ponieważ handel nie ograniczał się już do granic jednego państwa. Pod koniec XIX wieku pojawiły się pierwsze spółki akcyjne i domy handlowe. Handel rozwijał się nieustannie, nabywając różne formy i ulegając zmianom. Ten proces nie kończy się dzisiaj.

Jak zostać handlowcem?

Handlowiec jest osobą, której działalność wiąże się z uzyskaniem zysku pieniężnego. Jest to osoba, która jest zaangażowana w handel. Zwykle biznesmenów nazywa się przedsiębiorcami. Handlowiec nie tylko sprzedaje towary, w przeciwnym razie byłby zwykłym sprzedawcą. Ten specjalista powinien być dobrym sprzedawcą i menadżerem "w jednej osobie". Dlaczego taka wielofunkcyjność? Faktem jest, że musi on być w stanie: organizować i przeprowadzać procesy kupna i sprzedaży, promować produkt na rynku, sprzedawać produkty, tworzyć asortyment, zarządzać zapasami towarów, analizować wyniki pracy. Może zastosować te umiejętności w różnych obszarach biznesowych. Profesjonalni handlowcy są doskonałymi przykładami bardzo dobrych menedżerów sprzedaży, marketerów, specjalistów od reklamy, przedstawicieli handlowych, logistyki i tak dalej. Ten zawód jest nie tylko interesujący, ale także przynosi dobre dochody. Często wynagrodzenie handlowca jest bezpośrednio zależne od wyników jego pracy. Im więcej towarów uda mu się sprzedać, tym wyższy będzie jego zysk.

Handlowiec - wymagania

Dzisiaj każdy przedsiębiorca, niezależnie od formy zatrudnienia, musi: prowadzić negocjacje handlowe; prognozy badań i analizy; zarządzać procesem handlu; nawiązywać wzajemnie korzystne relacje z kupującym i dostawcą; być odpowiedzialnym za kształtowanie zakresu handlu i cen; pracować z dokumentami; promować biznes. Prawdopodobnie nie ma takich handlowców, którzy spędziliby cały swój czas w pracy w biurze. Dlatego też, chcąc zdobyć ten zawód, musisz być osobą obrotną i mobilną. Ponadto przedsiębiorca potrzebuje dobrej pamięci. W końcu będzie musiał pamiętać wiele rzeczy. Oczywiście, dzisiaj jest ogromna liczba urządzeń pomagających w zapamiętaniu wszystkiego, ale nie powinno się całkowicie polegać na nich. Zdrowy system nerwowy i tolerancja na stres są kluczowe dla każdego handlowca.

Nie wszyscy klienci mają anielski charakter, aby uniknąć konfliktów i zakłóceń transakcji, przedsiębiorca musi zachować spokój i szybko podejmować odpowiednie decyzje. Żeby z powodzeniem wdrożyć własny projekt, handlowcom pomoże umiejętność w zakresie obsługi programów dotyczących zakupów i sprzedaży. Przydatne będzie również doświadczenie w zakresie marketingu, merchandisingu, podatków czy księgowości. Przedsiębiorca, który szuka awansu zawodowego, dokładnie powinien monitorować wszelkie innowacje w handlu, produkcji towarów i reklamy. Powinien także na bieżąco interesować się innowacjami w zarządzaniu. Jednym z kluczy do sukcesu jest szybka analiza sytuacji na rynku i korekta własnej działalności po jej wynikach.

Handlowiec zatrudniony w firmie może mieć udaną karierę. Jeśli nie ma jeszcze doświadczenia zawodowego, wskazane jest rozpoczęcie pracy na pozycji asystenta specjalisty. Alternatywą jest zdobycie pracy jako handlowiec w małej firmie. Poprzez maksymalny wysiłek i ciągłe poszerzanie umiejętności można ostatecznie zostać szefem działu, a nawet objąć stanowisko dyrektora. Przedsiębiorca ma dwie główne opcje rozwoju kariery:

  • Pierwsza to własny biznes. Ta ścieżka oznacza rozwój firmy stworzonej przez sprzedawcę. Jak to wygląda? Firma nabywa oddziały i biura regionalne.
  • Drugą opcją jest stworzenie nowego kierunku w istniejącej firmie. Jednak wtedy handlowiec będzie musiał zostać kierownikiem projektu, po opanowaniu wszystkich niuansów tego zawodu.


Profesjonalny przedsiębiorca jest w stanie zastosować istniejącą wiedzę i umiejętności w wielu obszarach branży handlowej. Dobry specjalista może zorganizować działalność sklepów (w tym online), zakup i późniejszą sprzedaż towarów i usług, tworzenie asortymentu produktów, a także dokumentację transakcji handlowych. Oprócz tego przedsiębiorca może przestawić się na inne stanowiska, które wiążą się z potrzebą rozwiązania problemów organizacyjnych, ekonomicznych, a nawet społecznych i psychologicznych przedsiębiorstwa. Można go również przyciągnąć praca jako analityka, jeśli pokazuje on dobre wyniki w prognozach podaży i popytu na rynku.

Ile zarabia handlowiec?

Średnia pensja handlowca kształtuje się na poziomie 4540 złotych brutto. W ten sposób można się dowiedzieć, że połowa ankietowanych pracowników, którzy są handlowcami zarabia od 3630 do 5900 brutto. 1/4 ankietowanych zarabia więcej, a wysokość płac jest związany przede wszystkim z wielkością sprzedaży w skali miesiąca.