Praca Marynarz

Praca alert - powiadomienia

Marynarz

Oferty pracy Znaleźliśmy 2 oferty pracy

  • Starszy marynarz

    URZĄD MORSKI W SZCZECINIE
    • Świnoujście
    • umowa o pracę
    Dodana
  • Asystent nurka

    Centralna Baza Ofert Pracy
    • Świnoujście
    • umowa o pracę
    Wygasa

Praca zawód marynarz

Zawód marynarza

Zawód marynarza przynosi ludziom odporność charakteru i morale. Morze - wzmacnia ducha człowieka, pomaga radzić sobie z trudnościami, uczy rozpoznawać życie i relacje międzyludzkie. Morze nigdy nie będzie bez ludzi. Miliony marynarzy poświęcają się flocie, a w zamian otrzymują trudny, ale interesujący i niezwykły los. Kapitan kieruje załogą i usługami pokładowymi, w tym oficerami - seniorem, drugim, trzecim, czwartym kapitanem asystenta, a także szeregowym - bosmanem, marynarzami, kucharzami i kelnerami. Niektóre statki mają operatorów radiowych i lekarzy. Na statkach pasażerskich pracuje wielu dodatkowych specjalistów. Załoga statku pasażerskiego może osiągnąć półtora tysiąca osób. Załoga przygotowuje ładownie i maszyny pokładowe do pracy - zajmuje się smarowaniem, czyszczeniem, malowaniem.

Oficerowie pokładowi kreślą mapy, sprawdzają sprzęt, szkolą załogę, prowadzą obserwację na morzu i monitorują załadunek statku w porcie. Serwis maszynowy kieruje starszy mechanik, któremu podporządkowują się oficerowie - drugi, trzeci, czwarty, mechanik systemu, elektryk, mechanik chłodni, a także szeregowi i mechanicy, sprzątacze, spawacze, tokarze. Zespół maszynowy zachowuje w stanie roboczym cały kompleks mechanizmów maszynowni. Inżynierowie morscy zajmują się różnymi mechanizmami i systemami do różnych celów. Niemal wszystkie istniejące typy silników, a nawet reaktory jądrowe są używane na statkach. Każdego roku pojawiają się nowe rozwiązania techniczne. Unikalna wiedza i doświadczenie inżynierów morskich może mieć popyt w innych obszarach przemysłu.

Marynarz jest bardziej sposobem na życie niż zawodem. Mężczyzna, który rozpoczął karierę morską, popada w prawdziwą zależność od niej. Muszą być świadomi specyfiki tej pracy, aby w przyszłości nie było przykrych niespodzianek. Często w ekipie, oprócz Ciebie, nie ma już osoby mówiącej po polsku. Nie zawsze można zadzwonić do domu. W morzu nie ma sobót z niedzielami. W celu zmniejszenia kosztów korzystne dla armatorów jest zmniejszenie wielkości załogi i przeniesienie całej pracy na barki pozostałych marynarzy. Marynarze pracują zgodnie z harmonogramem "6 godzin pracy - 6 godzin odpoczynku". Reszta to pojęcie względne. Bujanie, silne pola elektromagnetyczne, ograniczona przestrzeń 45-60 ° С na pokładzie i w maszynowni, wysoki poziom hałasu, wibracje silników, zapachy paliwa i liczne toksyczne substancje, ciągła zmiana stref czasowych, żywność przechowywana na pokładzie czasem przez wiele miesięcy, woda uzyskana z destylatu lub z nieprzetestowanego źródła z brzegu - jest to krótka lista "uroków" tej pracy.

Konieczne jest posiadanie bardzo dobrego zdrowia i odporności, aby pewnie pracować na statku w warunkach długich (czasem ponad miesiąc). Są takie rzeczy jak odzyskanie zdrowia, rehabilitacja. Jeśli przeciążony marynarz nie może odpocząć w czasie, zmęczenie zamienia się w chorobę, a choroba jest na jej przewlekłym etapie.

Jak zostać marynarzem?

Praca na morzu jest tradycyjnie uważana za męski zawód. Kobiety, które chcą zdobyć wykształcenie morskie na równi z mężczyznami, niekoniecznie muszą pracować w zawodach takich jak barmanka, kucharz, ale może to być na przykład stanowisko nawigatora. Bardziej realistyczna jest dla kobiety możliwość zostania kapitanem niż mechanikiem, ale najczęściej będzie raczej ćwiczyć na statku jako kadet, niż pracować przez długi czas: obciążenia są zbyt wielkie. O wiele częściej, kobiety z wykształceniem morskim można znaleźć w biurze firmy zajmującej się przeładunkami, agencją obsługi okrętów przybrzeżnych i firmą załogową. Istnieje wiele kobiet stoczniowców, którzy projektują i budują statki, ale kończą szkołę inną instytucją edukacyjną - stocznią, a nie bezpośrednio morzem. Rekrutacja personelu armatora i formalności związanych z żeglugą statku prowadzą pośrednicy między armatorem a marynarzem, zlokalizowane na całym świecie. Komunikacja z nimi odbywa się przez telefon i e-mail.

Marynarz - wymagania

Żeby zostać żeglarzem lub marynarzem, wystarczy ukończyć kurs szkoły żeglarskiej. JeTAcy absolwenci zazwyczaj pracują na statkach. Ci, którzy chcą pracować za granicą, muszą mieć zadowalającą znajomość języka angielskiego i doświadczenie zawodowe. Ci, którzy zdecydują się zostać oficerami marynarki wojennej, idą na studia w wyższych morskich placówkach oświatowych, gdzie studiują, zdobywając doświadczenie zawodowe podczas ćwiczeń. Istnieją również wydziały korespondencyjne, w których studiują już pracujący marynarze. Absolwenci uczelni morskich mają wszelkie szanse na znalezienie pracy bezpośrednio w zagranicznej firmie. Każda morska instytucja edukacyjna musi spełniać nie tylko wymagania krajowe, ale także międzynarodowe. W związku z tym świadectwo wykształcenia uzyskane w takiej instytucji jest automatycznie uznawane przez wszystkie państwa świata. Komisja lekarska i test psychologiczny są pierwszymi rzeczami, z którymi spotyka się aplikant morskiej instytucji edukacyjnej. Coroczne badanie lekarskie będzie towarzyszyło udanemu kandydatowi w całym jego życiu morskim. Nie ma marynarzy ze złym stanem zdrowia na morzu: żaden lekarz nie przyjmie takiej odpowiedzialności.

Marynarz musi umieć pływać w taki sposób, abyś mógł popływać i holować nieprzytomnego towarzysza. Co jakiś czas jest to sprawdzane i odnotowywany jest czas, w trakcie którego konieczne jest przepłynięcie przez basen. Wysokie koszty szkolenia są również cechą wyróżniającą morską instytucję edukacyjną. Trudno powiedzieć, czy jest to płatność za wysoką jakość wiedzy, czy też możliwość otrzymania stosunkowo dobrych pieniędzy w przyszłości. Dyscyplina i wysoki poziom profesjonalizmu to dwie rzeczy potrzebne do udanej pracy w trudnej, a czasem nawet krytycznej sytuacji. Marynarze nie mogą być nieodpowiedzialni: powierzono im zbyt wiele.

Ile zarabia marynarz?

Jeżeli chodzi o wynagrodzenia minimalne marynarzy, to są one regulowane przez zarządzenia ITF (Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu). Najniższa płaca musi być wyższa od 1100 dolarów amerykańskich. W ten sposób można stwierdzić, że zarobki oscylują między 1000 a 10 000 euro. Z kolei co dziesiąty polski marynarz zarabia więcej niż 18 000 złotych na miesiąc. Na wysokość zarobków ma wpływ miejsce pracy, funkcja, doświadczenie, staż i czas spędzony na morzu. Ich praca przeważnie jest wykonywana na podstawie kontraktów. Suma zarobku musi zostać podzielona na 12 miesięcy, gdy resztę czasu marynarz spędza na lądzie.