Praca Sekretarz

Praca alert - powiadomienia

Sekretarz

Oferty pracy Zawęź wyniki Znaleźliśmy 50 ofert pracy

Praca zawód sekretarz

Zawód sekretarza

Dziś sekretarz (sekretarka) firmy to nie tylko jej twarz, która powinna być atrakcyjna, zachęcająca i sympatyczna. Szanujący się lider chce widzieć wielu wykwalifikowanych specjalistów, którzy mogą stać się prawdziwym pomocnikiem we wszystkich sprawach, nazywanych prawą ręką. Sekretarz jest asystentem i prawą ręką menedżera. Podczas gdy menedżer zajmuje się kwestiami produkcji globalnej, sekretarz zapewnia czynności administracyjne i kierownicze. Zajmuje się przygotowywaniem i realizacją dokumentów, zamówień, umów i innych dokumentów biznesowych, zagadnień organizacyjnych, zapewnia środowisko pracy swojemu szefowi. Historia zawodu sięga czasów urzędników i kronikarzy. Urzędnicy pisali królewskie dekrety i rozkazy pod dyktando władz, kronikarze wprowadzali narracje o chwalebnych sprawach wojennych i światowych.

Nowoczesne sekretarki oczywiście nie rozwiązują takich problemów. Obecnie ich funkcje obejmują prowadzenie rejestrów, obsługę gości, odbieranie połączeń telefonicznych, planowanie czasu pracy szefa, tworzenie dla niego wygodnego środowiska, organizowanie spotkań, przyjęć i innych funkcji niezbędnych do funkcjonowania biura. W zawodzie sekretarza znajduje się kilka specjalności: asystent administracyjny, urzędnik, sekretarka, tłumacz sekretarski.

Jak zostać sekretarzem?

Sekretarz jest twarzą firmy, niezbędnym asystentem menedżera, osobą, która ma różne informacje, a normalne funkcjonowanie całego biura zależy od sukcesu jego pracy. Tradycyjnie większość sekretarzy to kobiety, chociaż są także sekretarze - mężczyźni. Sekretarka powinna być przyjazna, zorganizowana, stabilna emocjonalnie.
Ważną zaletą w zatrudnieniu jest przyjemny wygląd. Umiejętność słuchania i słyszenia oraz umiejętność zachowania tajemnic są bardzo ważnymi cechami. Pracuje w biurze, używa komputera, sprzętu biurowego i innego sprzętu. Najczęściej praca odbywa się w dni powszednie zgodnie z harmonogramem. Jednak może istnieć nieregularny dzień roboczy. Pracuje w większości przez siedzący tryb życia.

Żeby uzyskać zawód, formalnie wystarczy wziąć udział w szkoleniach dla asystenta sekretarza, można studiować bezpośrednio w miejscu pracy. Często jednak pracodawca wymaga wyższego wykształcenia i znajomości języków obcych, wysokiego ogólnego poziomu kultury. Do udanego opanowania zawodu niezbędna jest kultura komunikacji, odpowiednia mowa ustna i pisemna, dobry słuch, wyraźna dykcja, znajomość etykiety, rozwinięta uwaga i pamięć wizualno-graficzna. Musi mieć możliwość korzystania ze sprzętu biurowego, sporządzania różnych dokumentów i prowadzenia spotkań.

Sekretarze pracują w różnych przedsiębiorstwach, zarówno dużych, jak i małych, z notariuszami i prawnikami, w różnych strukturach handlowych. Zaletami tego zawodu jest prestiż i stabilność. Sekretarz to ważna osoba w firmie, która jest powiernikiem informacji. Zawód ten daje wiele możliwości dalszego rozwoju kariery: nabywane są umiejętności organizacji i komunikacji biznesowej, a także tworzy się szerokie grono znajomych. Wadami zawodu bywają nieregularne godziny pracy, wysokie wymagania dotyczące wyglądu. Nie w każdej firmie można się zrealizować i realizować dalszą karierę.

Ile zarabia sekretarz?

Wynagrodzenie sekretarza czy sekretarki zależy od organizacji, w której pracuje i od jej kompetencji. Jeśli mówimy o agencjach rządowych, nie należy się spodziewać dużej pensji. Jednak prywatne firmy i różne struktury komercyjne często oferują swoim sekretarkom wyższą pensję. Główną cechą zawodu sekretarki jest fakt, że częściej kobiety podejmują taką pracę, mężczyźni w tej specjalności zdarzają się rzadko. Sekretarka powinna zawsze być schludna, przyjazna, zorganizowana, wykonawcza, punktualna, uważna. Oprócz dobrych cech zewnętrznych pracownik musi być w stanie zachować tajemnicę i zachować stabilność emocjonalną. Jeśli uważasz, że główną troską sekretarza jest chodzenie w krótkiej spódnicy i podawanie kawy szefowi, to jesteś głęboko w błędzie. W rzeczywistości przedstawiciele tego zawodu są zaangażowani w znacznie bardziej skomplikowane sprawy niż bohaterki wiecznych żartów.

Sekretarz - wymagania

W niektórych dużych firmach tylko kandydaci z wykształceniem specjalistycznym, średnim lub wyższym są przyjmowani na to stanowisko, jednak wielu indywidualnych przedsiębiorców nie wymaga tego od swojego przyszłego asystenta. Możliwe, że dla pomyślnego rozpoczęcia kariery wystarczy być sumiennym. Posiadanie edukacji ekonomicznej lub językowej posłuży jako dodatkowy argument przemawiający za twoim zatrudnieniem jako sekretarka. Zawód sekretarki nie wymaga dużego wysiłku fizycznego, jest stabilny i można go połączyć z nauką. Sekretarka jest obecnie wymagana w prawie każdej organizacji. Dlatego popyt na sekretarki pozostaje stały. Zawód sekretarza jest dziś modny i prestiżowy. Zapotrzebowanie na specjalistów w tym zawodzie jest zawsze dość duże. Jest to spowodowane wzrostem liczby różnych struktur komercyjnych. Wykształcenie zawodowe można także uzyskać w szkole technicznej lub szkole zawodowej, a także na kursach z pracy biurowej i dokumentacji. Wszyscy, którzy chcą awansować wyżej powinni starać się o aktualizację wykształcenia przez system szkoleń.