Praca Specjalista ds. kadr i płac

Wyróżnione oferty pracy

HR Business Partner

Diehl Metering Sp. z o.o.

  • Bażanowice
Dodana

Specjalista ds. kadr i płac

Biuro Rachunkowe MM Sp. z o.o.

  • 3 600-5 000 zł netto (+ VAT) / mc
  • Piaseczno
Dodana

Praca alert - powiadomienia

Specjalista ds. kadr i płac

Oferty pracy Zawęź wyniki Znaleźliśmy 194 oferty pracy

Oferty pracy specjalista ds. kadr i płac w miastach

Zawód specjalista ds. kadr i płac w województwach

Popularne zapytania

Praca zawód specjalista ds. kadr i płac

Zawód specjalisty ds. kadr i płac

Zasoby ludzkie to dział firmy, która zajmuje się wszystkimi aspektami zatrudnienia i korzyści każdego pracownika firmy. Specjalista ds. kadr i płac jest członkiem działu HR, który zajmuje się aspektem płacowym budżetu firmy. Płace to dwie określone części budżetu firmy. Przede wszystkim jest to całkowity pakiet płatności i korzyści pracowników firmy jako całości. Specjalista ds. kadr i płac jest odpowiedzialny za przetwarzanie i terminowe dostarczanie przypisanych list płac. Specjalista ds. kadr i płac wykorzystuje znajomość systemu wynagrodzeń, aby dokładnie płacić pracownikom zgodnie z krajowymi przepisami i regulacjami, takimi jak przepisy dotyczące wewnętrznych urzędów skarbowych. Specjalista ds. kadr i płac pomaga zapewnić odpowiednie wyliczenia podatkowe, księgowość i dysponowanie zaliczkami, takimi jak podatki, potrącenia na świadczenia, darowizny na cele charytatywne, składki na emeryturę, inne oszczędności itp. Specjalista ds. kadr i płac ma niezależny osąd i dyskrecję w planowaniu i realizacji szczegółów, procedur i metod pracy. Zajmuje się także sprawami pracowników, takimi jak ubezpieczenie.

Jak zostać specjalistą ds. kadr i płac

Specjalista ds. kadr i płac:

  1. Pomaga w zapewnieniu prawidłowego wypłacania wynagrodzeń za pomocą wewnętrznego systemu płac w celu prawidłowego przetwarzania wynagrodzeń i zgłaszanych przepracowanych godzin, prawidłowego wykorzystania płatnego urlopu i wynagrodzenia za czas urlopu, prawidłowego naliczania czasu wyrównawczego i prawidłowego obliczania nadgodzin w terminach.
     
  2. Generuje zapisy dotyczące liczby płac, które pokazują każdego odbiorcę, przepracowane godziny pracy dla pracowników niebędących płatnikami, wynagrodzeń wypłaconych, powiązanych zaliczek na emeryturę, świadczeń i innych składek, a także podatków potrącanych, prowadzi ewidencję płac i rachunków oraz przygotowuje zapisy księgowe dotyczące listy płac w odpowiednim czasie.
     
  3. Ułatwia uczestnictwo pracowników w różnych opcjach dobrowolnych odliczeń od wynagrodzeń poprzez przetwarzanie dobrowolnych formularzy wniosków o odliczenie, w tym weryfikację kwalifikacji pracowników i sprawdzanie poprawności wypełnionych formularzy, a także zapewnienie odliczeń od upoważnionych pracowników i wypłacanie ich odpowiednim instytucjom lub firmom wyznaczone przez pracownika.
     
  4. Przygotowuje wymagane i przypisane raporty, kompilując, badając i analizując dane oraz wykonując comiesięczne i roczne uzgodnienia.
     
  5. Pomaga zapewnić prawidłowe rozliczanie podatkowe świadczeń pracowniczych i stosowanie odpowiednich procedur dotyczących potrąceń i sprawozdawczości.
     
  6. Weryfikuje i przetwarza niewykorzystane urlopy i zasiłki chorobowe, a także wypłaci wszelkie odpisy z tytułu płac dla pracowników przechodzących na emeryturę i kończących pracę.
     
  7. Szkoli nowe osoby, pomaga pracownikom mającym problemy z dostępem do kart czasu pracy i kontaktuje się z pracownikami, którzy nie przesłali swoich grafików do przetwarzania.
     
  8. Pozostaje kompetentny i aktualny poprzez samodzielną lekturę zawodową, rozwijanie profesjonalnych kontaktów z kolegami, udział w seminariach na temat rozwoju zawodowego oraz udział w szkoleniach i kursach zgodnie z zaleceniami.
     
  9. Przyczynia się do prawidłowego działania działu, wykonując wszystkie przypisane mu obowiązki, działając jako wsparcie dla innych stanowisk w razie potrzeby, utrzymując wysoki poziom dokładności, zachowując profesjonalne podejście i odpowiedni poziom poufności i zapewnia doskonałą obsługę klienta.

Specjalista ds. kadr i płac - wymagania

Wymagany jest dyplom ukończenia szkoły średniej lub równoważny, ale preferowany jest stopień licencjata. Ważna jest praktyka w odpowiedzialności administracyjnej w zakresie przetwarzania płac. Wymagane jest doświadczenie w zakresie tworzenia list płac z wewnętrznymi systemami płac. Preferowane jest doświadczenie tworzenia płac dla pracodawcy zatrudniającego co najmniej dwieście pięćdziesiąt osób. Wymagana jest znajomość zasad wynagradzania i rachunkowości, metod wynagradzania, przepisów pracy oraz przepisów podatkowych. Wymagana jest umiejętność samodzielnej pracy i praktycznej znajomości programów Word i Excel. Konieczna jest umiejętność rozwijania wiedzy i umiejętności.

Specjalista ds. kadr i płac zwykle posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną z następujących dziedzin: Zarządzanie procesami, Zarządzanie ludźmi, Zarządzanie wprowadzaniem danych, Kompensacja i struktura płac, Administracja korzyściami, Kompensacja pracownicza, Prawo pracy, Opracowywanie standardów, Umiejętności finansowe, Rachunkowość.

Ile zarabia specjalista ds. kadr i płac?

Specjalista ds. kadr i płac zarabia średnio 4080 złotych brutto. Jest to całkowite średnie wynagrodzenie, czyli mediana informujące, że połowa badanych pracowników zarabia od 3400 do 5000 złotych brutto. 1/4 z kolei zarabia mniej niż 3400, a 1/4 więcej niż 5000 złotych brutto. Na tym stanowisku istotna jest wiedza, wykształcenie oraz doświadczenie. Praca pozwala na karierę i w miarę czasu na awansowanie wyżej, co związane jest także z korzyściami finansowymi. Wiele pracodawców także dodaje inne korzyści do płac. Może to być ubezpieczenie na życie, opieka medyczna czy premie.